maandag 10 februari 2014

WIP update gestreepte sjaal / gehaakt fruitbakje

Ik had aan mezelf én Rick beloofd
de sjaal af te maken afgelopen weekend.
En dat is..... gelukt!
115 strepen

hij is er blij mee!

en hij is lang genoeg!


Omdat ik na het grijs en zwart,
zeer veel behoefte had aan kleur,
een pakketje dikke Catania had liggen voor een fruitbakje,
dacht ik zondag, dan begin ik daaraan.
Dus haakte ik een bakje - hihi.
En met de dikke Catania op naald nr 5
ging het enorm snel...
basis voor het fruitbakje is
een Traliewerk granny square
Aan het eind van de middag was het bakje al af.
Nou, lekker fleurig toch?

Waar je dan een rand aanhaakt....

Alleen is de rand een beetje te "slappig"
en dat is logisch natuurlijk,
maar kan ik dat stijven met behangplaksel
of iets anders?
 
Ik hoor graag graag jullie tips en tricks!
 
Fijne maandag!
xxx Emilie xxx



2 opmerkingen:

  1. Yeah! De sjaal is af!
    Van harte gefeliciteerd, met de sjaal en de verjaardag van Rick.
    Hij is er zichtbaar blij mee.

    Je mandje is heel mooi - en kleurig - geworden.
    Misschien krijgt het mandje meer stevigheid door een metalen draad of door zo'n spiraaldraad wat je gebruikt voor vitrages.
    Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Rick staat er goed op hoor zo met die sjaal. Hij is echt leuk geworden. De fruitmand is ook leuk. Zeker lekker kleurig. Tipje voor de rand. De fruitmand even onder dompelen in suikerwater. Dan laten droger zoals je wilt dat hij opdroogt dan is je rand stijf. Te minste dat heb ik al diverse keren gelezen (zelf nog nooit uitgeprobeerd)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!