maandag 23 maart 2015

Een leuke nieuwe uitdaging - pocket letters

Een leuke nieuwe snailmail uitdaging: PocketLetters, bedacht door Janette Lane. Op haar blog http://janettelane.blogspot.nl kun je er meer informatie over krijgen.

Binnen de postgroep waar ik bij hoor op Facebook vonden we dit ook een leuke uitdaging.
Je gebruikt een 9-vaks inschuifmap om je brief en bijgevoegde goodies te versturen. Dat hoeft niet heel spannend, gewoon een beetje creatief is al heel erg prima.

Ondertussen heb ik er 2 gemaakt en 4 ontvangen. Het is een nieuwe verslaving, want het leuke is, je kunt alles in kwijt. Je brief, een quote, een tekening, een stempelafdruk, kan echt allemaal. Daarnaast is het een hele leuke manier om je post te bewaren, want het past prachtig in ordners ;-)

Ik geniet van alle verschillende manieren van Pocket Letters maken.  Iedereen doet het op zijn/haar manier. En dat maakt het juist zo spannend!

Hieronder staan een aantal voorbeelden. Kijk en geniet je mee?


Wat een prachtig kleurrijk geheel, met thee, stickers, brief, quote, paperclips en nog veel meer kleine lieve cadeautjes.
Mijn allereerste ontvangen PocketLetter
gemaakt door Claudia
(hij was mooi ingepakt, maar daar heb ik geen foto van)

Ik wou graag in dezelfde stijl als die van Claudia blijven en heb haar lievelingskleuren gevraagd, roze, aqua en lime. Daar heb ik spulletjes voor bijelkaar gezocht. Ik bleek best veel in die kleuren te hebben. Heel erg leuk om hiermee bezig te zijn en er een geheel van proberen te maken. ik maakte 3 kaartjes met tissue papier als achtergrond, 4 met washitape/gelsticker, 1 met quote en 1 met de gezellige bloemen.
door mij gemaakt voor Claudia - voorkant

Ik vind het zelf leuk om ook de achterkant 'mooi' te maken, dus ik ben in dezelfde kleuren gebleven en heb er, naast de brief, stickers, tags, confetti, lint en onze koning bij gedaan.
door mij gemaakt voor Claudia - achterkant

Mijn eerste PocketLetter was voor Conny. We doen samen met Greetje een ABC ronde. En dat is een brief met wat leuks erbij, maar ik vond het leuk om er een PocketLetter van te maken.
Ik heb de klaprozen, blauw met bloemen en rechtsonder zelf getekend.
De B van Bloemen - voorkant
door mij gemaakt voor Conny

Naast de brief, zijn de kleine cadeautjes stickertjes, tags, lint, bloemzaadjes en thee.
De B van Bloemen - achterkant
door mij gemaakt voor Conny
Heel erg leuk vind ik deze Paas Pocket Letter geworden. Ik werd er helemaal vrolijk van!
Paas Pocket Letter - voorkant
gemaakt door Conny voor mij 

Er zitten lintjes, paashaasjes, vilt-vormen en natuurlijk een brief bij.
Paas Pocket Letter - achterkant
gemaakt door Conny voor mij


Een mooie groen/kraft PocketLetter, met de leuke kat stempels. Erg mooi vormgegeven!
prachtige set stempels van katten
door Melanie voor mij gemaakt

Prachtige paarse pocket letter. De dames in jurk, de pauwen (rechtsboven), de quotes. Erg mooi!
Thema Paars
gemaakt door Mirjam voor mij

In plaats van een gewone Snailmail, had Greetje zin om de pocket letter manier uit te proberen. Ik ben er blij mee, heb zelfs zand uit Barcelona gekregen. Heel erg mooi vormgegeven. Alleen hoe het was ingepakt was als prachtig met het stoere touw eromheen.
Thema Maritiem
gemaakt door Greetje voor mij

Thema Maritiem
gemaakt door Greetje voor mij
Morgen zal ik een aantal artjournal pagina's laten zien. Want ook daar ben ik op een andere manier aan het werken.

Voor nu, nog een hele fijn maandag gewenst.
xxx Emilie xxx 

5 opmerkingen:

  1. Leuk zeg. Welke facebookgroep is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cynthia, leuk he? Het is is zo'n andere manier van post versturen. Erg leuke uitdaging. Als je dit ook wilt, zou je je kunnen aansluiten bij de facebookgroup Pocket Letter Pals. Dus wellicht tot in die groep ;-) Groetjes, Emilie

      Verwijderen
  2. Ik herken wel een paar kaarten die je hebt laten zien bij onze meet en greet.
    Dat wordt straks uren bladeren door al dat moois wanneer je een ordner vol hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita, de volgende keer neem ik de ordner mee. Het is erg leuk om doorheen te bladeren! Groetjes, Emilie

      Verwijderen
  3. Het lijkt mij ook leuk om mee te doen
    ik hou ook van knutselen
    zo ben ik met verschillende atc groepen
    round robbin boekjes
    deze lijkt mij ook leuk
    groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!